verslag 6, Mulu NP - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Peter en Naomi Rijs - WaarBenJij.nu verslag 6, Mulu NP - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Peter en Naomi Rijs - WaarBenJij.nu

verslag 6, Mulu NP

Door: peterennaomi

Blijf op de hoogte en volg Peter en Naomi

15 Juli 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Wat is het allerleukste van op vakantie gaan? Je zou kunnnen zeggen het lekkere eten, culturele uitstapjes maar nee. Het allerleukste van op vakantie gaan is mensen kijken en over ze roddelen omdat je weet dat ze je toch niet verstaan. Maar helaas, niet in Maleisie. Een buslading Nederlanders hebben zich hier op het eiland gedropt. Bijna elke excursie die we doen zitten er wel een paar.

Maar het is al weer even geleden sinds het laatste verslag en we waren gebleven in Kota Kinabalu. De laatste dag moesten we naar een ander hostel omdat de vorige vol zat voor die dag en eigenlijk hebben we het toen lekker rustig aan gedaan. Na de vorige verslagen getikt te hebben zijn we wat gaan eten. We belanden in een local stalletje en toen we de kaart kregen werden we er niet heel vrolijk van. Hun specialiteit heette Bah Kut Teh. Nou als het woordje bah er al voor staat, beloofd het niet veel goeds. In hun vitrinetje lagen ook gevulde bananenbladeren. Op het bordje stond dat het gevuld was met rijst, ei en varkensvlees. Halverwege dit lekkere pakketje kwamen we er achter dat varkensvlees een ruim begrip is. De drellen en vet glibberde uit de rijst en met lege magen, maar toch vol zijn we weer weg gegaan. Om ons op te beuren en omdat Saskia toch ook die dag jarig was zijn we maar weer naar een bakkertje gegaan om een taartje te eten. Deze had de originele naam Fook Yue (ik verzin het echt niet).

De volgende dag zijn we vroeg opgestaan om met het vliegtuig naar Mulu te gaan. Na en korte vlucht landde het vliegtuig op een klein stukje asfalt tussen de bergen. We werden verzameld in een hal en op de bali werden de tassen gedropt. Buiten stonden er al tientallen mensen die ons graag in hun taxi wilden hebben om ons naar het nationale park te brengen. De mooiste en grootste wagens stonden klaar we hoefden alleen maar iemand aan te wijzen. De gelukkig chauffeur nam ons mee langs al die flitsende geairconditioneerde wagens naar zijn..................barrel. Na 6 keer geprobeerd het portier dicht te doen zijn we met gevaar voor eigen leven de weg op gegaan. We zaten bom vol, want waarom kunnen er geen 6 mensen op de achterbank. Gelukkig kon je aan alle kanten naar buiten kijken. Ook de onderkant.

Het park was erg mooi met allemaal luxe huisjes. We bleven maar 1 nachtje dus Naoom had een dormitorie geregeld. Dormitorie betekend grote ruimte met heel veel bedden en dus ook heel veel andere mensen. Maar toch goed geslapen die nacht. In het park hebben we wat grotten bezocht en 's avonds had je de uittocht van de vleermuizen. Dat was echt een schitterend gezicht. In hele zwermen trokken ze als een soort slang door de lucht. Volgens de gids waren het er een stuk of 2 miljoen. De volgende dag hadden we weer twee grotten op het program, maar toch commercieel als die aziaten zijn moesten we even langs een lokaal marktje. Wel een geweldig marktje. Met allemaal oude maleise vrouwtjes met uitgelubberde oorlellen die hun waren stonden aan te prijzen. 1 van hen verkocht neusfluiten die ze ook even demonstreerde. Voor 10 ringit en dan kreeg je de snotjes er gratis bij. Na de andere grotten bezocht te hebben en een snelle duik in het meertje moesten we snel terug voor de vlucht naar Kuching.

Maar wat daar gebeurde lees je in verslag 7.

• 25 Juli 2011 - 05:48

Saslia:

Mooi dat fook yuo taartje! Speciaal voor mij??? Nou peet jade zegt Peter!!! Goed he!!!! Haha!!!