Verslag 3 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Peter en Naomi Rijs - WaarBenJij.nu Verslag 3 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Peter en Naomi Rijs - WaarBenJij.nu

Verslag 3

Door: peterennaomi

Blijf op de hoogte en volg Peter en Naomi

06 Juli 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

We verlieten bruisend Sandakan voor onze reis naar Salingaan Island. Met een bootje werden we de Sulu zee opgevaren naar Turtle Beach.

Daar aangekomen was het een paradijs op aarde (spontaan een kinderen voor kinderen liedje in mn hoofd) blauwe zee, wit strand, palmboompje (jullie kennen de clich'es). En hier verblijven we 1 nacht.

's Avonds komen hier de schildpadden om eieren te leggen. Dus tot die tijd bleef er voor ons niks anders over dan de zwembroek aan, flippertjes en duikbril huren en snorkelen. Rot, ik weet het, maar we konden niet anders.

Het koraal was niet zo bijzonder, maar de vissen des te meer. Wat een prachtige kleuren en vormen. Jammer dat we geen onderwatercamera bij ons hadden. Het eiland was niet zo groot, maar er waren ook niet zoveel bezoekers, dus het leek of we het strand helemaal voor ons zelf hadden.

Even een hapje eten en hop, weer het water in. Dit keer een zeer rode kreeft tegengekomen. Dichterbij zag ik dat het Naoom was. Blijkbaar had de zonnebrand niet zo goed gewerkt bij haar.Volgende keer maar die witte pek met factor 50 er op plamuren.

Na het avondeten zouden we een seintje krijgen als de schildpadden aan land zouden komen. Rond een uur of 8 waren er al een stuk of 50. Met een clubje van 10 man mochten we rond een schildpad vrouwtje staan die net haar eieren aan het leggen was. Als ze bezig is, is ze in een soort trans. Ze heeft dus niet door dat wij daar staan. De begeleiding haalt de eieren weg en begraaft ze op een aparte en beschermde plek in de hoop er het meerendeel overleven.Terwijl we daar stonden, kwamen er nog twee schildpadden aangekropen tot erg dichtbij.

Aan het einde van de avond hebben we de schildpadjes die uitgekomen waren van een vorige legging geholpen de zee in te gaan. Een geweldige ervaring en een aanrader voor iedereen die nog naar Maleisie gaat. Helaas zitten we hier maar 1 nachtje, maar morgen gaan we naar Sepilok en vanuit daar vertrekken we met Uncle Tan voor drie dagen JungleFun.

• 10 Juli 2011 - 07:44

Saskia:

1 woord, WAUW!!!!

• 10 Juli 2011 - 09:08

Majorie:

Wat bijzonder! Die ervaring steken jullie alvast weer in jullie zak :-)

• 10 Juli 2011 - 09:09

Samira:

Het is gelukt! Jeuh, echt tof. Klinkt in één woord ge-wel-dig!

• 10 Juli 2011 - 10:19

JW & Lieke:

Hee "echte leerkrachten in de jungle"! Leuke verhalen om te lezen zeg:) Jammer dat jullie de vers klaargemaakte kikkers hebben overgeslagen. Die schijnen hééél lekker te zijn:P haha
    Vervelend hoor, dat mooie strandje! Jullie vermaken je zo te zien prima daar! Geniet er lekker van! Nog "maar" vier weken te gaan.
    Wij missen het vakantiegevoel wel. 't lijkt net of we in een werkkamp terecht zijn gekomen: schuren, verven, schoonmaken etc.. je kent het nog wel van vorig jaar;) Maar het wordt wel steeds mooier, gelukkig!

We kijken uit naar jullie volgende verslag:) xx

• 10 Juli 2011 - 14:52

Moeders:

Jeetje wat hebben jullie al veel leuke dingen meegemaakt zeg!!!!!! En dat eieren leggen van die schildpadden,helemaal te gek. Maar jullie moeten natuurlijk ook het eten van het land uitproberen he! Brood met pindakaas en high teaen kan je hier ook. Nou van het "onbewond eiland" naar de jungle wat een verschil. We kijken uit naar weer een leuk verhaal.Veel plezier XXX

• 11 Juli 2011 - 13:49

Nina:

nog heel veel plezier daar! Wij gaan ook bijna weg.. dus de tas is al gepakt..
    Geniet nog en ik zie jullie als jullie terug zijn!

Dikke kus en HAVE FUN!

• 11 Juli 2011 - 19:29

Pa Van Rijs:

naomi van harte gefeliciteerd
    peter ook natuurlijk, geniet van jullie vacantie als ik het allemaal zo lees is het daar geweldig

groeten.

• 15 Juli 2011 - 07:58

Zjenja:

Wauw, wat een ervaring! Prachtig!