Verslag 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Peter en Naomi Rijs - WaarBenJij.nu Verslag 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Peter en Naomi Rijs - WaarBenJij.nu

Verslag 1

Door: peterennaomi

Blijf op de hoogte en volg Peter en Naomi

11 Juli 2012 | Thailand, Bangkok

Baby......i'm ready to go.
Onze vlucht vertrekt rond 8 uur 's avonds van Brussel Airport. We moeten er ongeveer 3 uur van te voren zijn en dan ook nog met de trein vanaf Maassluis daar naartoe. Het is 11 uur op de klok. Zullen we maar gaan dan....je weet het nooit met de NS. En dat klopte, voor het eerst sinds lange tijd hadden we alle verbindingen naadloos op elkaar en kwamen we rond half 3 al in Brussel aan. Dat wordt dus heel lang wachten. De autist in mij, die al weer een beetje begon te ontwaken, was erg blij, want alles kon op het gemakje. Geen zorgen dat we de vlucht zouden missen.

We vlogen van Brussel naar Wenen en van daaruit gingen we met het vliegtuig naar Bangkok. De vlucht was maar 10 uurtjes, dus dat viel weer mee. Wel zat er een klein Thais apie van 3 jaar voor ons die de achterkant van zijn stoel een stuk intressanter vond dan de voorkant. Kssstt.....we hebben vakantie.........grrrrrr.

Na 10 slapeloze en verkrampte uren verder kwamen we aan op Suvarnabhumi Airport in Bangkok (is trouwens ook een spelletje onder Amerikaanse studenten, maar dan heet het Bang Cock).

We hadden thuis al een hostel uitgezocht voor de eerste avond (mijn enige eis in deze reis). Daar aangekomen is het toch altijd net even anders dan op het plaatje thuis. Daar had het bed net wat minder roest en zaten er toch net wat minder vochtplekken op het plafond.
Ach we zijn in de afgelopen jaren wel wat gewend, dus als er airco in zit is Petertje blij.

Even douchen (weer boven de toiletpot, welcome in Asia) en een hapje eten op Kaosan Road. Hier wordt je letterlijk aangeklampt door allerlei mensen die wat van je willen. Nice suit for you sir, massage sir, nice t-shirt??? Dat gaat allemaal in een moeite door. Het zit er zo in dat er zelfs eentje aan mij vroeg of ik een haircut wilde! Nou ja, wel als hij het erbij knipt.

We vonden een leuk stalletje en hebben daar onze eerste (van de vele die nog gaan volgen) noodletjes gegeten. Het was niet erg druk, alhoewel de vrouw van de kok zich als een ware Bessie Turf alle gerechten van de kaart erg liet smaken. Als dat geen goede reclame is? Ik had een noodlesoepje met Beep (beef op zijn Thais, of eigenlijk op zijn taaist)

Het was een vermoeiende dag, dus we gingen lekker vroeg naar ons hostel terug. Ik vroeg nog aan de vriendelijke man van de receptie of er ook ontbijt wordt geserveerd hier. Nee helaas, zei hij, morgenochtend pas weer. Ehhhh duhhhh!!!

De volgende dag was gepland voor sightseeing en wat wil het toeval: Today is Buddhaday. Heel Bangkok is in rep en roer. Alle musea waar iets van een buddha instaat is gratis. Zo hadden we de standing buddha, de lying buddha, de golden buddha, de black buddha en zelfs nog de buddha with child. Met onze eigen privé TukTuk zijn we de hele dag door de stad gesjeesd.

Omdat het vandaag Buddhaday is kon onze vriendelijke TukTukmeneer couponnen krijgen voor zijn benzine als hij ons langs een paar winkeltjes bracht. Dit waren de beste pakkenmakers van Thailand. Het enige wat wij moesten doen is een beetje geintresseerd kijken en langer dan 5 minuten binnenblijven. Tuurlijk, als hij daar een bonnetje voor krijgt, doen wij dat wel.

Blijkbaar vond hij dat wij het afwimpelen goed deden, dus als we naar nog 3 andere winkels gingen zou hij de rit gratis doen. Wij zouden geen Nederlanders zijn als we ons daar niet voor lieten paaien.

Het werd wel steeds moeilijker om gewoon weg te lopen. De dealtjes bleven maar komen. Na een kwartiertje interesse tonen hadden we al een mooi tailormade suit met echte Italiaanse stoffen voor 6500 Bhatt (omgerekend zo'n 150 euro) en om het helemaal een once in a lifetime opportunity van te maken kreeg je er ook nog 3 overhemden en 3 Thais bij. Nou dat laatste leek me wel wat, zo'n Tippi Wan voor thuis. Maar Naoom vertaalde het even en het bleken natuurlijk stropdassen te zijn. Klinkt ook veel logischer.

Uiteindelijk lukte het ons om weg te komen en onze TukTukmeneer hield zich aan zijn woord. We hoefden niet te betalen, maar hij was ook gelijk nergens meer te bekennen. Gelukkig waren we niet ver van het Hostel.

Na nog een klein tuktukje in het Hostel (want toch wel een beetje een jetlag) zijn we maar weer eens een noodletje gaan eten op Kaosanroad. Wel eerst even mn Fuckoff gezicht opgezet voor al die irritante verkopers.

Naast de noodlekraam was ook een kraampje met vers gebakken sprinkhanen, meelwormen, kakkerlakken en schorpioenen. Dit konden we natuurlijk niet laten liggen en we hebben een lekker mixzakje sprinkhanen en meelwormen gehaald. Zelfs Naomi heeft meegedaan. Respect!!!

Nu weer de tas inpakken, want morgen vertrekken we al vroeg naar Hanoi. Daar gaan we eerst Naomi haar verjaardag vieren. Dus vanavond geen pingpongshow. Ik spreek jullie snel weer.

PS. Mies en Maris, onwijs bedankt nog voor het lenen van het laptopje. We zijn nu echte flashpackers.

• 11 Juli 2012 - 14:57

Pa Van Rijs:

blij dat jullie er zijn en ondanks de wat mindere luxe geniet van jullie vakantie

• 11 Juli 2012 - 15:16

Ma Knijf:

Haha geweldig de verhalen komen weer,kijk er elke dag naar uit. Nou ben blij dat de reis goed gegaan is. Is het erg warm? Nou veel plezier en geniet van alles.XXX

• 11 Juli 2012 - 15:26

Wendy Koedoot:

Smakelijk hardop gelachen.... Viezerikken met je sprinkhanen...bleh!
    Geniet ervan en fijn dat je ons ook laat meegenieten.....

• 11 Juli 2012 - 15:53

Lieke & Jw:

Haha superleuk verslag! Waren de sprinkhanen lekker?! Alvast een fijne verjaardag morgen! We proosten hier op je! Veel plezier!

• 11 Juli 2012 - 16:08

Doreen:

Dit is zo leuk om te lezen! heel veel plezier en ik geniet hier een beetje mee achter de pc :D xxx

• 11 Juli 2012 - 17:10

Saskia En Martin:

Ooit het idee gehad om een boek te schrijven Peet? Wij blijven elk jaar tijdens het hoogseizoen maar weer thuis om van jullie mooie verhalen te genieten, enjoy!!!

Groetjes,
    Martin en Saskia

• 11 Juli 2012 - 17:44

Marion:

Echt weer leuk om jullie verhalen te lezen!
    Veel plezier,
    Liefs Marion

• 11 Juli 2012 - 17:53

Oma De Bert:

oma vindt het heel raar dat jullie dat gegeten hebben, en ze hoopt dat de tuktukman een vettte fooi gehad heeft

• 11 Juli 2012 - 17:57

Joke:

Dit eten hoef je mij niet voor te zetten,
    geef me maar die heerlijke stamppot andijvie

dikke x en veel plezier

• 11 Juli 2012 - 20:37

Maud:

He lui,
    Leuk jullie verhaal en foto's

Maarre .......het is daar elke dag Buddhaday .....zo grappig!
    Lekker genieten hoor

• 12 Juli 2012 - 06:59

Majorie:

Hahaha leuk om te lezen.

Heel herkenbaar. Dapper hoor sprinkhanen en meelwormen.... jakkie!

Goede reis verder enne fijne verjaardag!

xXx

• 12 Juli 2012 - 07:34

Oom Henk/Tante Sjaan:

Jongens fijn dat jullie er zijn en geniet van deze mooie reis
    Een hele fijne vakantie gewenst en ter zijne tijd weer een gezonde thuis komst

• 12 Juli 2012 - 09:55

Oma De Reus:

Lieve Peter en Naomi, gefeliciteerd met je verjaardag, hele fijne vakantie. Geniet van jullie reis. Liefs van OmaXXX

• 12 Juli 2012 - 13:39

Mich En Maris:

Als eerste natuurlijk: GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Misschien kun je nog ergens een lekkere sprinkhanentaart op de kop tikken? Lekker zijn ze hè.
    Vergeet ook geen slang te eten, erg smakelijk, maar betaal niet te veel ervoor.
    Heerlijk verhaal weer, vond vooral die gratis Thais hilarisch, hahahaha!!!
    Als je Naoom toch niet zou hebben....
    Enne, graag gedaan, hoop dat jullie 'm veel kunnen gebruiken. Moet zelf wel heel erg afkicken hoor!
    Veel plezier nog!

• 12 Juli 2012 - 18:10

Si:

Hoi, vakatiegangers voor jullie is het aontuur al weer begonnen.Sorry dat ik niet even gebeld heb maar ik had er geen erg in dat julllie gelijk al weg gingen.Naoom je weet dat ik geen ster ben met de computer dus bij deze van harte gefeliciteerd.Jullie 1ste verslag al weer gelezen en ik ben erg benieuwd naar het vervolg.Veel plezier doe voorzichtig en vooral genieten.Dikke kus van Frank en mij en nog een voor je verjaardag

• 13 Juli 2012 - 16:57

Petra,edwin En Kids:

Hai daar,wat een leuk verhaal alweer!!!
    en dit is nog maar het begin!! hahaha
    Naomi nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en peet heb je haar een beetje extra verwend met meelwormen en sprinkhanen!! hihihi
    Nou heel veel plezier he!!
    dikke xxx van ons

• 13 Juli 2012 - 18:01

Marianne Kroonen:

hoi peter en naomi
    ik hoop dat je het vorige berichtje ontvangen heb.
    p.s. eet niet te veel sprinkhanen he
    ander ga je dadelijk zelf nog hard springen ha ha
    groetjes marianne kroonen

• 16 Juli 2012 - 14:24

Nina:

Dag lieve mensen! Ik heb alles braaf gelezen met mijn bekende smile op
    Mijn gezicht! Heerlijke verhalen..
    Jammer dat ik even vergeten was dat e in bankok zou zijn.. Had het perfecte hostel voor jullie geweten!
    Mocht je het nog willen weten; hostel shanti! Was echt super ( vooral het eten!) dus misschien kom je er nog eens!

Geniet er nog lekker van jullie! hoer hebben we ook regen en regen en regen.. Alleen is dat niet zo lekker!

Dikke kus van ons!

• 17 Juli 2012 - 15:12

Saskia:

Zo!
    En was t lekker die sprinkhanen en meelwormen?!
    Het lijkt alsof jullie er al een paar weken zitten joh! X