Le Grande Finale (oftewel Verslag 11) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Peter en Naomi Rijs - WaarBenJij.nu Le Grande Finale (oftewel Verslag 11) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Peter en Naomi Rijs - WaarBenJij.nu

Le Grande Finale (oftewel Verslag 11)

Blijf op de hoogte en volg Peter en Naomi

13 Augustus 2012 | Thailand, Bangkok

Het allerlaatste (tenminste, dat denk ik) verslag vanuit geweldig (maar ranzig) Azië.

Ko Tao heeft ons echt goed gedaan en onze laatste dag hebben we PERFECT!!! afgesloten. We hebben heerlijk aan het strand gezeten en terwijl de zon onderging werd er voor ons een vers tonijntje en een paar geweldige garnalen op de barbecue gegooid. En onder het genot van een lekker koud Singha biertje en een geweldig lounge muziekje genoten we van een prachtige sterrenhemel en lieten we de afgelopen weken nog eens aan ons voorbij gaan.

Man, man wat hebben we weer veel beleefd in 5 weken en wat een bijzondere mensen hebben we ontmoet. Ons eerste tuktuk avontuur in Bangkok (achteraf lazen we hierover dat er flink geld mee wordt verdient aan naïeve toeristen, maar voor ons gratis), Naomi's verjaardag in Hanoi gevierd met een stroopwafel, de piemelrots in Halong Bay met hieperende Hiep, het geweldige mannetje met zijn zelfgestookte Pulong water (oftewel homemade wodka) en het feestje met de Vietnamese studenten, de fresh breasts bij het ontbijt in Ninh Binh, de eerste slaapbus naast de pisbak op weg naar Hué, het geweldige eten en de kookcursus van Miss Vy in HoiAn, het waterpoppentheater en verkeerschaos van HoChiMinh, de danslessen in het park van Phnom Penh, de geweldige tempels van Angkor Wat en de tuktukmeneer die steeds moest stoppen als Naoom weer een rolletje vol moest schieten ergens, alle bakkertjes die we in onze reis zijn tegen gekomen en natuurlijk onze lichtelijk gestoorde hotel eigenaar hier op Ko Tao. We hebben ervan genoten en dat maakt het vele wachten en gedoe bij de grens wat we deze vakantie hebben meegemaakt (bijna) goed.

Weer terug in Bangkok zijn we maar afgestapt van een traditie om in het zelfde hotel te eindigen als waar we begonnen zijn. Aangezien we hier nog drie dagen hebben, hadden we geen zin om tot drie uur 's nachts van de Thaise Dries Roelvink te genieten.

De eerste dag hebben we lekker langzaamaan gedaan en zijn we naar ChinaTown gelopen. Wederom een zeer bijzondere ervaring. Wat kunnen mensen toch een troep hebben. Hier hebben ze werkelijk waar een straat waar alleen maar plastic tasjes verkocht worden (en dan bedoel ik die tasjes die je bij de boodschappen krijgt) in alle kleuren, vormen en maten. Ook hebben ze hier alles wat je maar kan bedenken met een Hello Kitty erop en in het kraampje daarnaast liggen geweren, pistolen en werpsterren (leuk contrast)

Nadat we eerst getuigen waren van een real live Thaiboks wedstrijd (was volgens mij niet gepland) op Rambutri road zijn we lekker een hapje gaan eten bij Mister Jimmy Veggie Food (aanrader als je naar Bangkok gaat) en hebben lekker film gekeken op het laptopje (weet niet of tie nog terugkomt Mies en Maris ;)

Het is zondag en mevrouw Bumibol (de koningin) is jarig vandaag, hoezee, hoezee, hoezee. En wat doe je op koninginnedag? Juist.........oranjepoezen eten. Maar die hadden ze even niet op voorraad, dus dan maar naar de op een na grootste vrijmarkt ter wereld, Chatuchak weekend Market. Ook hier wederom, wat een zooi kan een mens verzamelen. Thailand is qua souveniertjes vrij prijzig (of het afdingen lukt hier minder goed), dus met een zo goed als lege tas kwamen we weer terug.

En vandaag is het onze laatste dag van de vakantie (snik snik) We gaan weer op naar Nederland (hiep hoi). We eten ons laatste bakje fruit met verse koffie bij omaatje op de hoek en halen voor het laatst een paar flessen water bij de 7eleven.

Aangezien het met de souvenirtjes niet gelukt is nodig ik bij deze iedereen uit om heerlijk Vietnamees of Thais of Khmer bij ons te komen eten, want vandaag hebben we maar even kruiden en toebehoren ingeslagen bij te Tesco. Dit is echt een Albert Heijn XXXXXXXXXXXXXXXL. Voor mij geweldig, voor Naoom een hel. Naoom verzekerde mij er van dat we op de terugweg gewoon allebei 20 kg mogen mee nemen dus ook nog maar een flinke fles super Soyasaus mee.

En terwijl er hier een bijzonder mannetje naast me komt staan om dit wonder wat een computer heet te aanschouwen, nemen wij afscheid en gaan we hop naar het Vliegveld. Dinsdag rond 7 uur Nederlandse tijd komen we aan in Brussel.
Dus.................................laa káwn, tot ziens

PS.Nien, we komen bij jou zeker een glaasje proosten. Moeders we hebben zin om bij jullie te komen eten. En vrijdag en zaterdag Zomerterras.......WIE GAAT ERMEE????

Oh ja en foto's lukte even niet dus we zullen als we thuis zijn nog wat foto's erop zetten of anders via Facebook.

• 13 Augustus 2012 - 11:42

Majorie:

En met een rugtasje vol mooie en bijzondere herinneringen komen jullie weer thuis! Leuk om via je reisverslagen een beetje deel te mogen nemen in jullie avontuur!

Een goede terugreis enne dat belletje van de 7eleven gaat nooooooooit meer uit je hoofd ;-)

xxx

• 13 Augustus 2012 - 13:07

Nina:

OndeRtussen zitten jullie dus al
    Lang en breed in het vliegtuig naar huis, na ja.. Eerst Brussel!
    Ook leuk..
    Dat zomerterras daar bedoel je die klere herrie in mijn achtertuin mee toch?
    Ben bang dat dat er gaat tegen vallen! Ik heb Mig twee weken vrij dus plan me maar ergens in! Helemaal leuk!!!
    Nou geniet ook van de reis terug en slaap
    Lekker bij... Als jullie thuis zijn barst de gezelligheid natuurlijk weer uit!

Dikke kus van ons

• 13 Augustus 2012 - 13:23

Wilma :

ik heb genoten van de verhalen, jammer dat 5 weken zo snel voorbijgaan. sparen voor volgend jaar maar weer. en.. gelukkig hebben jullie tot die tijd de foto's nog! dikke knuffel en tot poldervaarts

• 13 Augustus 2012 - 13:48

Ma Knijf:

Wat gaan die weken toch snel het zit er al weer op. Jullie rugzak is extra zwaar van alle belevenissen.
    We zijn zo benieuwd naar de foto's!!!!!!!!!!!! Nou goeie reis en tot gauw.

Liefs en dikke knuffel van ons

p.s. ik zal een extra grote pan met andijvie stampot maken hoor.lekker met speklap en gehaktbal

• 13 Augustus 2012 - 14:12

Mich En Maris:

Tja, en dan is het alweer voorbij, het gaat ook zo snel!
    Hele fijne reis en tot snel! (misschien nog net voor wij even weg gaan, anders erna.)

Liefs van ons!

• 13 Augustus 2012 - 14:16

Lieke:

Zo het zit er alweer bijna op voor jullie!! Wat vliegt de tijd toch enorm.. Jullie hebben wel weer gave dingen meegemaakt! Ben benieuwd naar de foto's! Hoop jullie snel weer te zien! Xx

• 14 Augustus 2012 - 18:52

Mich:

HELEMAAL LEUK!!! Achterlijk veel gedaan weer zeg ;-) (ben jaloers...)
    Tot gauw dan maar weer! X