verslag 14 (SLOT) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Peter en Naomi Rijs - WaarBenJij.nu verslag 14 (SLOT) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Peter en Naomi Rijs - WaarBenJij.nu

verslag 14 (SLOT)

Door: peterennaomi

Blijf op de hoogte en volg Peter en Naomi

06 Augustus 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

En dan zit je weer in KL in hetzelfde hostel als waar we begonnen zijn (begint een beetje traditie te worden). Wat lijkt het een eeuwigheid geleden, maar 5 weken is ook niet niks. En dan nog 2 weekjes vakantie in het vooruitzicht (moeten echt bijkomen van deze reis). Want als we de verhalen teruglezen hebben we een hoop meegmaakt zeg. Poeh nou!

Maar Peter en Naomi, die laatste 2 daagjes in KL hebben jullie zeker niets meer meegemaakt toch, vragen jullie je af. Nou mensen, toch wel. Onze Japie, de hosteleigenaar van Penang was lekker bezig. Voordat we weggingen kregen we een lekker fris handdoekje om ons nog even te douchen en bij het wachten kregen we ook een lekker zakje pindaatjes (en 1 extra voor in de bus). Een auto bracht ons naar de bushalte waar binnen 2 minuten de bus al aankwam (dat gaat voorspoedig zou je denken). Het was inmiddels half twaalf, en we waren aardig brak. Ook niet gek want we waren al vanaf 7 uur op pad geweest. Gelukkig had de bus megadikke stoelen waar je lekker in kon wegkruipen. Jammer dat de wegen niet meewerken, anders hadden we heerlijk kunnen slapen.

Japie had het erover dat we rond 7 uur in KL aan zouden komen en dat was mooi, want dan konden we gelijk aan het ontbijt in het hostel. De eerste keer dat de bus stopte stond Naoom al met het wc-rolletje buiten want hij had 4 uur doorgereden zonder te stoppen. En verbaasd keek ze om zich heen, want we waren al in KL bij de bushalte naast ons hostel. Lichtelijk verward alle spulletjes gepakt. Fijn dat we er zo snel zijn, maar we mogen pas om 11 uur de kamer in. Midden in de nacht toch maar bij het hostel aangebeld. Gelukkig mochten we binnen wachten. Op een plastic tuinstoeltje geprobeerd nog iets van slaap mee te pakken. Helaas niet gelukt. Het was 7 uur en we waren dus al precies een hele dag wakker. helaas ging het restaurant pas om half 9 open.

In de stad maar wat gegeten. Hier krijg je sandwiches met patat. Aangezien we toch nog niet geslapen hadden, maakte dat niet zo erg uit. Dan maar alvast de souvenirtjes inslaan. Als 2 zombies liepen we over de markt. Toen het eindelijk 11 uur was konden we onze kamer in. Toen ik op het bed ging liggen zakte ik er gelijk doorheen (was al, voordat er complimenteuze comments beneden gezet worden). We kregen een andere kamer, maar moesten nog wel een uurtje wachten. Ach, die kon er ook nog wel bij. En toen.................eindelijk............we waren zo moe dat we eigenlijk niet eens gelijk in slaap kwamen. 's Avonds nog maar een keer over de markt. Afdingen zal nu wel een stuk beter gaan.

En dan is het de laatste dag in Maleisie. Toch nog even over de mega grote versmarkt (het blijft zaterdag natuurlijk). Tussen de stierenkoppen en lappen vel namen we afscheid van KL.

Wat is het een onwijs gave vakantie geweest. Heel veel natuur gezien. En daar moet je het in Maleisie ook echt wel van hebben. het is jammer dat het geen echte eigen cultuur heeft. er is wel wat, maar het overgrote deel is Chinees en Indiaas (dus dat scheelt, naar die landen hoeven we ook niet meer)

Iedereen bedankt voor het meeleven, commentaartjes schrijven en ook nog de verjaardagskaarten sturen natuurlijk. Was ook een groot succes.

De volgende keer spreken we elkaar hopelijk LIVE (zomerterras???). Vanavond rond 12 uur vliegen we naar Nederland waar we hopelijk rond 7 uur op Schiphol aankomen en daar mijn allerliefste schoonzusje (hopelijk niet weer ziek) ons met vlaggen, ballonnen, toeters en bellen staat op te wachten (oh ja en bloemen)

En Nina een heel fijn aanbod ik laat het je weten zodra we zijn geland.

• 06 Augustus 2011 - 10:00

Nina:

En lieve schatten?! Zijn jullie al
    Weer thuis?! Moet ik al
    Mc Donalds komen brengen of toch die
    Speklapjes?!
    Geniet van het thuis komen en je eigen bed, douche en wc!!! Whoehoe! Dat is toch heerlijk!

• 06 Augustus 2011 - 10:20

Majorie:

Een hele voorspoedige terugreis :-)

Daarna lekker genieten van alle vanzelfsprekende dingen ;-) (douche, bed en wc en natuurlijk Hollandse pot!!)

Lieve groetjes uit Delluft!

• 06 Augustus 2011 - 12:48

Ma Knijf:

Nou het zit er bijna op.Een hele goeie reis terug en ik hoor wel wanneer jullie trek hebben in andijvie stampot met bal en speklap. Tot gauw!!! LiefsXXX

• 06 Augustus 2011 - 19:45

Zjenja:

Tjee, wat is dat snel gegaan!

Snel daten!

Dikke X

• 07 Augustus 2011 - 08:12

Sietske:

Hoi lieverds,fijn dat jullie weer thuis zijn.Alleen..de verslagen zullen we wel missen.Misschien moet Peter maar gewoon doorgaan want van een saaie schooldag kun je volgens mij ook nog een sappig verhaal maken.Ondertussen heb ik Naomi ook alweer aan de lijn gehad,die behalve haar bruine boterhammetje al weer bezig is met de alledaagse dingen zoals een was in de machine!!!Helaas dat hoort er ook bij.Maar straks lekker naar bed voor een uurtje????Dat zal wel iets langer worden maar geniet van jullie eigen bed . We zien jullie vast gauw.Knuffel