Verslag 9 Iguazu - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Peter en Naomi Rijs - WaarBenJij.nu Verslag 9 Iguazu - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Peter en Naomi Rijs - WaarBenJij.nu

Verslag 9 Iguazu

Blijf op de hoogte en volg Peter en Naomi

18 Augustus 2014 | Argentinië, Puerto Iguazú

Na een relaxte vliegreis komen we aan in Iguazu. Een taxibusje brengt ons netjes van het vliegveld naar ons Hostel. We hebben geboekt bij Les Guembes Suites. En toen we aankwamen zagen we al gelijk dat de foto{s van de site in NIETS leek op wat we aantroffen. Vies, smerig en onbehulpzaam personeel. Gelukkig blijven we hier maar kort en zijn we hier alleen voor de watervallen.

De watervallen zijn van twee kanten te bekijken en de eerste dag maken we een tripje naar........................BRAZILIAAAAAA lalalalalalalala.

De rit verloopt lekker vlot en zelf bij de grens loopt alles gesmeerd. In Brazilie hebben we uitzigd op cateratas el Diablo. Over deze waterval zou je vanaf de Argentijnse kant overheen kunnen lopen met een brug, maar deze was net vorige maand ingestort vanwege de sterke troming (geen geruststellende gedachte voor morgen). Maar vanaf de Braziliaanse kant kan je weer heel dicht aan de voet (?!) van de waterval komen. Een hels kabaal maakt zo{n waterval en lichtelijk verzopen gaan we na twee uurtjes weer richting Argentinie.

De volgende dag is gepland voor de watervallen van Argentinie. Ubertouristisch gaan we in kuddes tegelijk naar de watervallen (ook over de smalle bruggetjes waarvan er 1 dus pas ingestort was). Alles netjes geasfalteerd voor de gemiddelde legging dragende Argentijn.

Gelukkig was er 1 route van 7 km naar een iets kleinere waterval dwars door het regenwoud met een ongeasfalteerde weg. Naoom en ik genoten van de rust en onderweg zagen we honderden vlinders in de meest schitterende kleuren. Op de terug weg zelfs een slang van 1,8 meter lang (hebben we even opgezocht in het boekje bij de souvenir winkel)

Maandag pakken we weer een nachtbus van 20 uur!!! naar onze laatste bestemming: Buenos Aires. Vanaf hier vliegen we weer heerlijk naar het overzichtelijke en met gevarieerde supermarkten Nederland.

We hebben het heerlijk gehad, maar toch blijft BA een soort steen op je maag. Hopelijk brengt die laatste dag hier nog verandering in, want we hebben nog een paar dingen op ons lijstje staan die we in de eerste week niet hebben kunnen doen.

PS
WIE IS ER VRIJDAG OP HET ZOMERTERRAS TE VINDEN?

• 19 Augustus 2014 - 23:48

Ma:

Nou jullie hebben wel wat moois gezien zeg wat een belevenis. Ja nog even en dan is het alweer de reis terug. Geniet nog even.
    Liefs Pa en Ma

• 20 Augustus 2014 - 08:20

Nina:

Ik duim voor een leuke ervaring..
    Komt goed!!

Enne, ik ben niet om het zomerterras maar er vlak naast dus als jullie een kusje willen komen geven lijkt me dat erg gezellig en dan trek ik een heerlijk wijntje voor ons open!

• 20 Augustus 2014 - 10:34

Samira:

Wat vliegt de tijd! Genietse nog effies!
    En dan straks thuis gewoon andijviestamp, pinakaas, hagelslag en een bruune boterham met kaas ;)

• 20 Augustus 2014 - 11:09

Annemarie:

Hoi Peter en Naomi,
    Hopelijk wordt de tijd in BA positief.
    San Telmo is nog zo leuk om te zien . Antiekmarktjes Tango op straat . Succes en goede reis terug. Groetjes Annemarie

• 20 Augustus 2014 - 13:24

Majorie:

Geniet nog even. Het overzichtelijke Nederland met de gevarieerde supermarkten blijft geduldig op jullie wachten ;-)

Goede reis terug!

xxx